Powiat opolski Chrząsto-
wice
Dąbrowa Dobrzeń Wielki Komprach-
cice
Łubniany Murów Niemodlin Ozimek Popielów Prószków Tarnów Turawa Tułowice

Zdrowe przekąski na Halloween

Przepisy edukatorów programu „Zdrowo jemy, zdrowo rośniemy”. Ostatniego   dnia   października   obchodzone   jest   Halloween   –   święto   dość   kontrowersyjne,   aczkolwiek   lubiane, szczególnie   przez   dzieci   za   oceanem   i   coraz   częściej   obecne   również   w   polskim   kalendarzu.   Niestety świętowaniu   często  towarzyszą  niezdrowe   przekąski  w  kształcie  potworów,  zębów  wampira  czy  duchów. Już samo hasło Halloween: „Cukierek albo psikus!” niesie ze sobą skojarzenia pełne cukru. 

Czy  żelki w kształcie zębów wampira można zastąpić czymś zdrowym, nie tracąc jednocześnie mrocznego klimatu? Odpowiedź brzmi: tak!​

Zdrowe propozycje na przyjęcie Halloween w przedszkolu.

Atrakcyjną przekąską dla dzieci okażą się z pewnością  muffinki razowe z dyni .

Do ich przygotowania potrzebne będą:

  • mąka pełnoziarnista (20 g),
  • mąka pszenna typ 500 (20 g),
  • kefir (30 g),
  • dynia (20 g),
  • jabłko (15 g),
  • płatki owsiane (10 g),
  • jaja (3 g),
  • olej rzepakowy (5 g),
  • proszek do pieczenia (2g)*.

Sposób przygotowania: jabłko i dynię obrać i zetrzeć na tarce. Połączyć ze sobą wszystkie mokre składniki, to samo zrobić z suchymi.
Następnie mokre wlać do suchych, wymieszać. Dodać jabłka i dynię. Przełożyć do formy. Piec w 200 C ok 20-25 minut. (do zrumienienia).

Frytki  z  selera.  

Składniki:

  • seler (100 g),
  • olej rzepakowy (5 g)*,
  • przyprawy (papryka słodka, majeranek).

Sposób przygotowania: Selera pociąć w słupki, obtoczyć w oleju i przyprawach, piec 40 min, w temp.180 C.

Grzanki z pastą z ciecierzycy ze świeżymi warzywami. 

Składniki:

  • bułka orkiszowa (40 g),
  • ciecierzyca (30 g),
  • sezam, (3 g),
  • oliwa z oliwek (3 g),
  • przyprawy (pieprz czarny, czosnek granulowany lub świeży),
  • cytryna (2 g),
  • ogórek (30 g),
  • pomidor (30 g)*.

Przygotowanie:
Ugotowaną ciecierzycę zblendować z sezamem (lub gotową pastą sezamową – tahini), oliwą z oliwek i cytryną. Doprawić przyprawami. Podawać z warzywami.

Do   pochrupania   dzieciom   możemy   podać   warzywa   (marchewkę,   kalarepę,   seler   naciowy,   ogórka, paprykę) pokrojone w słupki z sosem jogurtowym ze startym czosnkiem.

Możemy również poczęstować dzieci  batonami musli z suszonymi owocami i orzechami. 

Składniki:

  • płatki owsiane górskie (30 g),
  • rodzynki (10 g),
  • suszone banany (10 g),
  • orzechy laskowe (10 g),
  • orzechy włoskie (10 g),
  • pestki dyni (10 g),
  • migdały (10 g),
  • miód (15 g)*.

Sposób przygotowania:
Płatki, orzechy, pestki uprażyć. Miód zagotować,  dodać   uprażone musli  i   suszone  owoce.  Wymieszać,  wyłożyć  na blachę,  przykryć  papierem  do pieczenia, przygnieść czymś ciężkim i zostawić do ostygnięcia na około godzinę. Pokroić na batoniki.

Początkowo na twarzach dzieci może pojawić się lekka konsternacja, jednak gdy spróbują tych smakołyków, na pewno będą zadowolone z takiego podarunku!​

Więcej informacji na temat programu: www.zdrowojemy.info

 

Zaloguj się aby dodać swój komentarz.

X

Witryna korzysta z plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".